Instagram volgers
Ik ben al een tijdje bezig met mijn Instagram en ik merk dat mijn account vooral veel volgers uit België, Duitsland en soms zelfs Amerika heeft, maar bijna geen Nederlandse volgers. Ik post in het Nederlands, mijn captions zijn in het Nederlands, ik gebruik Nederlandse hashtags zoals #nederland, #dutch, #amsterdam, #rotterdam, #utrecht, #groningen enz., ik doe mee aan Nederlandse trends en ik tag ook vaak Nederlandse locaties, maar het lijkt wel alsof het algoritme mij gewoon niet bij Nederlandse mensen laat zien. Super frustrerend, want ik wil juist een echte Nederlandse community opbouwen, samen collabs doen met Nederlandse creators, Nederlandse merken benaderen voor samenwerkingen en gewoon dat echte “ons-kent-ons” gevoel krijgen.
Ik heb al van alles geprobeerd:
reels met trending Nederlandse geluiden (Waylon, Suzan & Freek, Marco Borsato, Maan, Snelle, noem maar op)
stories met polls en vragen in het Nederlands
live gaan op tijden dat Nederlanders online zijn
samenwerkingen met kleine Nederlandse accounts
betalen voor Instagram-promotie gericht op Nederland only
Maar het groeit echt zó langzaam… soms maar 5-10 Nederlandse volgers per week terwijl ik 100+ uur erin steek.
Nu hoor ik steeds vaker dat er mensen zijn die gewoon Nederlandse volgers kopen en dat dat echt een enorme boost geeft, vooral in het begin. Ze zeggen dat het algoritme dan denkt “oh dit account is populair bij Nederlanders” en je daarna vanzelf veel sneller organisch Nederlandse mensen bereikt.
Hebben jullie ervaring met Nederlandse volgers kopen? Werkt het écht? Worden ze actief of zijn het alleen maar getallen? En vooral: hoe zorg je dat het er natuurlijk uitziet zodat Instagram je account niet straft of shadowbant? Welke aanpak raden jullie aan zodat het veilig gaat en mijn account alleen maar sterker wordt? Alle tips super welkom, ik word hier een beetje wanhopig van haha!

hii